Діяльності НАПН України з координації наукових досліджень з проблем освіти, педагогіки та психології

soc-pedНаціональна академія педагогічних наук України інформує наукові установи, вищі навчальні заклади, в яких здійснюються наукові дослідження у галузях знань і за спеціальностями, пов’язаними з освітою, педагогікою та психологією, що згідно з частиною третьою статті 18 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» до запровадження оновленого порядку координації наукових досліджень за відповідними галузями знань і спеціальностями НАПН України продовжує здійснювати координаційну діяльність шляхом розгляду тематики дисертаційних досліджень Міжвідомчою радою з координації наукових досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні (далі – Міжвідомча рада).

Міжвідомча рада понад двадцять років здійснює фаховий аналіз тем дисертаційних досліджень із педагогіки та психології, надає висококваліфіковані рекомендації щодо їх уточнення та коригування, консультує аспірантів і докторантів, їх наукових керівників і консультантів.

До складу Міжвідомчої ради входять 77 провідних вітчизняних учених із різних регіонів України, наукових установ, вищих навчальних закладів – докторів наук, професорів, голів спеціалізованих учених рад. Члени Міжвідомчої ради здійснюють координаційну та консультаційну діяльність на громадських засадах.

Послуги Міжвідомчої ради користуються стійким попитом здобувачів наукових ступенів. Зокрема, у 2015 р. розглянуто 1153 теми докторських і кандидатських дисертаційних досліджень здобувачів з 98 наукових установ і вищих навчальних закладів України. За згодою здобувачів, їх наукових керівників і консультантів скориговано більше половини тем докторських і близько 40% тем кандидатських дисертацій з педагогічних і психологічних наук.

З інформацією щодо узгоджених і скоординованих Міжвідомчою радою тем дисертаційних досліджень з педагогічних і психологічних наук можна ознайомитись на сайті НАПН України за адресою: http://naps.gov.ua/ua/iccr/protocols/.

Слід зауважити, що ухвали Міжвідомчої ради мають винятково рекомендаційний характер і ніяк не обмежують свободу наукової творчості. Дисертанти мають право подавати до спеціалізованих учених рад роботи, теми яких можуть не узгоджуватися Міжвідомчою радою.