Відбувся науково-практичний семінар «Спілкування у сім’ї: теорія та практика”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA28-31 жовтня 2013 року на факультеті соціальної та психологічної освіти, Уманського державного педагогічного університету працював науково-практичний семінар «Спілкування у сім’ї: теорія та практика”. Учасники семінару – викладачі університету, практичні психологи освітніх закладів м.Умані, студенти – майбутні психологи. З вітальним словом перед учасниками семінару виступили: Ярошинська О.О. – проректор з наукової роботи університету, канд.пед.наук, доцент; Алєксєєнко Ю. В. – завідуюча Уманською міською психолого-медико-педагогічною консультацією; Кравченко О. О. – декан факультету соціальної та психологічної освіти, канд.пед.наук, доцент; Чудаєва Н. В. – завідувач лабораторією «Вдосконалення майстерності практичного психолога», канд.психол.наук, доцент; Шеленкова Н. Л. – в.о.завідувача кафедрою психології.
Мета семінару – залучення спеціалістів у сфері практичної психології до обговорення проблем спілкування батьків та дітей; розвиток творчої науково-практичної співпраці між колегами, вдосконалення майстерності практичних психологів, засвоєння майбутніми психологами практичних навичок спілкування.
Основні питання, що були розглянуті на семінарі: загальні принципи міжособистісного спілкування; психологічні особливості спілкування в сім’ї; труднощі і проблеми спілкування в сім’ї. Особливо цінним є практичний досвід 17 практичних психологів навчальних закладів м. Умані, які брали участь в науково-практичному семінарі та у авторському соціально-психологічному тренінгу доцента кафедри психології Чудаєвої Н.В. «Батьки і діти – мистецтво спілкування». Учасники семінару в форматі тренінгу ділились досвідом використання активного слухання та я-повідомлень, брали участь в мозковому штурмі «Як говорити, щоб діти слухали? Як слухати, щоб діти говорили?», обговорювали проблеми у спілкуванні з власного професійного та особистого життя. Провідна ідея науково-практичного семінару: саме в сім’ї дитина засвоює ефективні способи спілкування, які в подальшому дорослому житті допоможуть їй взаємодіяти з соціумом.